طراحی لوگو در بازاریابی دیجیتال و برند سازی شرکت ها اهمیت بسیار زیادی دارد. لوگوها در اصل نمادهای متشکل از متن و تصاویر هستند که معرف برندها محسوب میشوند. طراحی لوگو یکی از نخستین قدم های بازاریابی و تبلیغات هر شرکت است.. لوگوها برحسب نوعشان متشکل از یک نماد، مارک و لوگو تایپ همسو با یک تگ لاین هستند. لوگو، اطلاعات کلیدی کسب و کارتان را در میگیرد. باعث شهرت برندتان میشود و شما را در میان رقبا، برجسته مینماید.
طراحی یک لوگوی خوب چه ویژگی هایی دارد؟
یادآوری آسان و به یاد ماندنی بودن: لوگویی با طراحی ساده و چند رنگ مناسب میتواند همچون تصویری قدرتمند در ذهن مخاطب حک شود. به دنبال جذابیت به یاد ماندنی و فراموش نشدنی بروید.
طراحی هوشمندانه و متفاوت: لوگوهایی که از فضای منفی میان حروف نام برند به خوبی بهره میبرند، خودشان را از لوگوهای رقیب مجزا میکنند.
در نظر گرفتن نام برند: برخی از برندها، نامی دارند که برای معرفی آنها کفایت میکند. پس طراحی لوگو را باید حول این نام انجام داد.
مخاطب را به فکر فرو ببرد: گاهی اوقات برخی لوگوها در عین سادگی دارای مفاهیم متضادی هستند
بیان هویت و داستان برند: برخی از برندها به رویدادهای خاصی اشاره دارند و لوگویی که با صراحت این رویداد و داستان را به تصویر میکشد، کفایت میکند. هیچگاه از بیان هدف اصلی کسب و کارتان درون طراحی لوگو، نترسید.
طراحی لوگو و برندسازی
طراحی لوگو مجموعه شناخت مردم در مورد شرکت شماست. در واقع تفکر مشتری در مورد تصویر کلی شرکت شما را در بر میگیرد. لوگوها، تبلیغات و خدمات مشتری، مخاطب را تحت تأثیر قرار میدهند.
برای سفارش ساخت لوگوبه چه مواردی باید توجه کرد؟
بعد از اینکه طراح لوگو حرفهای را از طریق سایتهای دورکاری انتخاب کردید باید موارد زیر را با او در میان بگذارید تا با برند شما و نیازهایتان آشنا شود و بهترین طراحی را انجام دهد.
برای طراحی لوگو، چند مفهوم را در اختیار طراح قرار دهید
اغلب فریلنسرها در حین طراحی لوگو تنها یک مفهوم را مدنظر قرار میدهند. با این حال داشتن مفاهیم بیشتر در حین طراحی بهتر است. طراحیهای بیشتر برای یک لوگو براساس مفاهیم بیشتر، امکان مقایسه را فراهم میکند پس حداقل سه تا چهار مفهوم متفاوت را مدنظر قرار دهید.
مفاهیمی که سفارش دهنده لوگو مطرح میکند، به فلسفه پیدایش برند و کسب و کارش مرتبط هستند و باید در مورد آنها به طراح لوگو توضیح دهد. طراح لوگو براساس این مفاهیم به طراحی پرداخته و اهمیت و ویژگیهای هر کدام را درون طراحی لحاظ میکند.
پیام برند را بیان کنید
طراح لوگو باید پیام برند را بشناسد. هر کسب و کاری میخواهد پیامش را به مشتریان بالقوه منتقل کند.
اندازه لوگو باید قابل تغییر لحاظ شود
لوگوهای طراحی شده در طیف وسیعی از رسانهها و بسترها به نمایش در میآیند. پس باید در کوچکترین اندازه روی کارتهای ویزیت تا بزرگترین بیلبوردها به نمایش درآیند. پس ظاهر لوگو در هر اندازهای باید خوب و قابل تشخیص لحاظ شود.
پالتهای رنگی هماهنگ را مدنظر قرار دهید
در حین به کارگیری رنگ در طراحی لوگو باید پالت رنگ هماهنگ را در نظر بگیرید. بهترین لوگوها همواره از رنگهایی استفاده میکنند که هویت شرکت را به خوبی تعریف میکنند. پس پالت رنگی هماهنگ با برند و تصویر صنعت شرکت را در اولویت قرار دهید. پس فریلنسر طراحی لوگو را با صنعت و کسب و کارتان آشنا کنید.
کلمات کلیدی را در اختیار طراح لوگو قرار دهید
این روزها، طراحان به فونتهای با کیفیت دسترسی دارند. نقش فونتها، شخصیت بخشیدن به طراحی گرافیکی لوگو است. در حین ارزیابی یک لوگو، علاوه بر رنگ به فونت کلمات به کار رفته هم توجه میکنیم. پس کلمات کلیدی برند را در اختیار طراح قرار دهید تا در لوگوی سفارشی از آن استفاده کند.
سادگی را در اولویت قرار دهید
از ابتدای سفارش ساخت لوگو، طراحی ساده را گوشزد نمایید. هر طراح حرفهای لوگو با این موضوع آشنایی دارد. لوگوهای ساده راحتتر شناخته شده و در ذهن میمانند.
در نهایت به طراح آزادی عمل بدهید
همواره حق با کارفرما نیست. طراحی لوگو تا حد زیادی به خلاقیت نیاز دارد پس دست فریلنسر را باز بگذارید تا شما را غافلگیر کند.
هزینه طراحی لوگو
هزینه به عوامل مختلفی از جمله تجربه طراح لوگو و کیفیت کار وابسته است. به طور کلی سفارش ساخت لوگوخوب در بازارهای جهانی بین 300 تا 1300 دلار هزینه بر میدارد. در ایران این هزینه و تعرفه طراحی لوگو می تواند از چند ده هزار تومان (برای لوگوهای بسیار ساده یا کم کار) تا چند ده میلیون تومان (برای شرکت ها و برندهای معتبر) باشد.
منبع: سه سوت وب
مشاهده پست مشابه : weblog.com - وبلاگ -weblog.com - وبلاگ - آموزش ساخت وبلاگ و سایت